חייג/י לקבלת ייעוץ אישי:   03-381-2222

נפגעת בגלל רשלנות רפואית? מגיע לך לקבל תשובות!

בכל שנה מוגשות בישראל כ-2400 תביעות רשלנות רפואית. אם גם לך נגרמו נזקים בטיפול רפואי, חשוב לבדוק את המקרה לעומק, בשיתוף מומחה רפואי, בדרך לפיצויי הולם!

פניה מהירה לעורך דין >>

נפגעת בגלל רשלנות רפואית?

בכל שנה מוגשות בישראל מעל 2400 תביעות רשלנות רפואית. אם גם לך נגרמו נזקים בטיפול רפואי, זה הזמן לבדוק את המקרה לעומק בדרך לתביעת פיצויים!

פניה מהירה לעורך דין >>

פנייה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים

מחבר: 30/12/2019 20:11

נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים הינו גורם אשר פועל במסגרת משרד הבריאות לשם טיפול בתלונות בדבר חשש להתנהגות שאינה אתית או לחריגה מסטנדרט מקצועי סביר במסגרת הרפואה הציבורית והפרטית.

את התלונה ניתן להגיש כנגד מוסד רפואי, כגון בית חולים, מוסד גריאטרי, מרפאת בריאות הנפש וכדומה או כנגד אנשי מקצוע הבריאות, כגון רופא, אחות, מיילדת, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק  כולי.

לפני הפניה לנציב מומלץ להקדים ולהתייעץ עם עורך דין, על מנת להבין מה הסיבה לפניה, לבחון את המשמעותיות ודרך הפניה הראויה. במקרים לא מעטים, פניה בתלונה הנה צעד מקדים או חלק מאסטרטגיה, הכוללת גם הגשת תביעה לפיצויים בעילת רשלנות רפואית.

בסקירה שלפניך מסביר עורך דין עופר סולר את היקף סמכותו ודרכי הפעולה של נצב הקבילות, במקרים שהם מוגשת תלונה על אזרח שנפגע, הוא או מי מבני המשפחה.

כאשר מדובר בתלונות לגבי איכות הטיפול ויחס הצוות המקצועי, זמינות הרופאים, שעות קבלת השירות, נגישות השירות, תיאום בין גורמים שונים במערכת, וכדומה, יש להגישן למחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות.

עם זאת יובהר כי המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות אינה מטפלת בנושאים הקשורים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כגון זכאות לקבלת טיפול או תרופה וכדומה, כך שבנושאים אלה יש לפנות לנציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

בנוסף, המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות איננה מטפלת גם בתביעות כספיות בגין נזק שנגרם לציבור.

תלונות כלפי אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים, כגון רופאי שיניים, שינניות, טכנאי שיניים וכדומה יש להגיש למחלקה לתלונות ופניות הציבור ברפואת שיניים במינהל איכות ושירות של משרד הבריאות.

מי רשאי לפנות לנציב ומה דרך הפניה המקובלת?

נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בפניות שמגיעות אליו מכל מקור אפשרי, כגון מקרב הציבור, בעלי תפקידים במשרד הבריאות, במשטרה ובפרקליטות, והוא אף פותח בבירור בעקבות תביעות אזרחיות ואף בעקבות ידיעות בתקשורת.

אין הכרח שהפונה יהיה הנפגע עצמו. יחד עם זאת, אם הפונה איננו הנפגע עצמו, יש צורך בייפוי כח מאת הנפגע ו/או צו קיום ירושה.

בכל מקרה, לפני הפניה לנציב מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות רפואית ולקבל חוות דעת מקיפה. כמובן שינתן גם להגיש את התלונה באמצעות עורך דין.

את הפניה לנציב ניתן להגיש באחת מבין דרכים הבאות, וזאת ללא צורך בתשלום אגרה:

  • טלפון: 5400* או 08-6241010    
  • פקס: 02-5655964
  • דוא"ל: call.habriut@moh.health.gov.il
  • דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רח' ירמיהו 39,  ת.ד 1176, ירושלים, מיקוד 9101002

הפניה לנציב צריכה לכלול את כל הפרטים הבאים:

  • שם מלא ומס' תעודת זהות של הפונה. אם הפונה איננו הנפגע עצמו, יש לציים גם את השם המלא ומס' תעודת הזהות של הנפגע עצמו
  • דרכי התקשרות לפונה: טלפון - רצוי סלולרי, כתובת דוא"ל וכתובת דואר
  • פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה
  • מסמכים רפואיים רלוונטיים

 יודגש כי כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף או לגורם שעליו הוא התלונן. אם ברצון המתלונן לשמור על אנונימיות, עליו לציין זאת במפורש. יחד  עם זאת, לא ניתן לברר פנייה ללא העברת כלל החומר לנילון ולכן לא ניתן לברר פניה אנונימית המתייחסת לאירוע פרטני ונפגע פרטני, מבלי לחשוף את האירוע עצמו.

שלבי הטיפול על ידי נציב הקבילות

(א) קבלת הפנייה, קליטת הפניה במערכת הממוחשבת ושליחת אישור קבלה לפונה והסבר קצר על מועד משוער למענה, במידה והוא מתאים לתחום הטיפול של הנציב וזאת תוך כשבועיים. משך הטיפול הכולל בפנייה משתנה בהתאם לאופי התלונה וסוג הטיפול בה, כמפורט להלן.

(ב) איסוף מידע המתייחס למקרה, כגון תיק רפואי, והעברת הפנייה לתגובת הנילון, קרי, גורם שנגדו הוגשה התלונה, ושליחת תזכורת לנילון, במידה ולא התקבלה ממנו תשובה תוך זמן סביר.

(ג) בדיקת המידע שהצטבר לגבי המקרה, מבחינה רפואית ומשפטית, וקבלת החלטה לפעול באחת מבין הדרכים הבאות:

  • סיום הטיפול בפניה, ומענה לפונה
  • סיום הטיפול בפניה, והעברתה לגורם מטפל אחר
  • המשך בירור הפניה מול הנילון
  • קבלת חוות דעת מומחה חיצוני
  • זימון הנילון ו/או הפונה לשיחות הבהרה
  • הקמת ועדת בדיקה: הוועדה מאתרת מומחים בתחום הרלוונטי, מזמנת את הנפגע ואנשי הצוות הרפואי ועדים מטעמם, ומיידעת את הצדדים לגבי הזכות לייצוג משפטי. השיחות נרשמות או מוקלטות בפרוטוקול, אם כי קיים חיסיון חלקי בהתאם לסעיף 21 לחוק זכויות החולה.  הוועדה בוחנת את הנושא ומפיקה דוח. מסקנות הוועדה יחד עם המלצות הנציב מועברות למנכ"ל משרד הבריאות לאישור, ולאחר מכן הן נמסרות למתלונן ולנילון, ומועברות ליישום אופרטיבי

(ד) סיכום הטיפול בפניה והעברת מסקנות הטיפול למתלונן, לנילון ובמידה וקיימות גם המלצות מערכתיות ואישיות, הן מועברות גם אל מנכ"ל משרד הבריאות.

להתייעצות עם עורך דין עופר סולר חייג/י: 03-7369253

דרגו אותנו: | דירוגך () בוצע בהצלחה דירוג ממוצע (0) | דירוגים (0)

0 stars - based on 1 reviews

קראו עוד

סגור  

מיקומך באתר: סולר קפלינסקי רשלנות רפואית נציב פניות הציבור

הערכת סיכויי תביעה

פנה/י עכשיו לצורך הערכה מדוייקת של סיכויי התביעה בשיתוף מומחה רפואי מוביל:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

סקירה משפטית עדכנית:

11 במאי 2020

רשלנות רפואית בקופת חולים

עורך הדין עופר סולר מסביר כיצד לפעול במקרה של רשלנות רפואית בטיפול במסגרת קופת חולים...

קרא עוד

11 במאי 2020

קשר סיבתי בתביעות רשלנות ...

קשר סיבתי בתביעות רשלנות רפואית - סקירה ופרשנות משפטית מאת עו"ד עופר סולר...

קרא עוד

11 במאי 2020

האם רשלנות רופא מתמחה הוב...

האם השתהות רופא מתמחה בקריאה לרופא בכיר הובילה לפטירתה של תינוקת בעקבות מצוקה עוברית בלידה? - לחצו לקריאת תקציר פסק הדין באתר משר...

קרא עוד

11 במאי 2020

רשלנות במתן תרופה שהמטופל...

מוות בעקבות מתן תרופה שהמטופל רגיש אליה - רשלנות רפואית?

קרא עוד

12 במאי 2020

סיבוכים בלידה - דברים שחש...

עו"ד עופר סולר מציג לפנינו סיבוכים שעלולים להתרחש בזמן הלידה וכן אמצעי זהירות בתקווה למנוע סיבוכים ומקרי רשלנות רפואית בלידה.

קרא עוד

12 במאי 2020

לדעת יותר: על אבחון רעלת ...

עו"ד עופר סולר מסביר על: אבחון רעלת הריוןPre-Eclampsia Toxemia - סיכונים וסיבוכים אפשריים...

קרא עוד

12 במאי 2020

כאב וסבל - ראש נזק בתביעו...

עו"ד סולר מסביר על כאב וסבל Pain and Suffering - ראש נזק בתביעות רשלנות רפואית...

קרא עוד

12 במאי 2020

תשניק סב לידתי - חשוב לדעת!

עורך דין עופר סולר מסביר על תשניק סב לידתי ומקרי רשלנות רפואית. ליחצו כאן למידע...

קרא עוד

12 במאי 2020

מצוקה עוברית Fetal Distre...

עורך דין עופר סולר מסביר על מצוקה עוברית Fetal distress ומקרי רשלנות רפואית...

קרא עוד

12 במאי 2020

רשלנות רפואית - איחור באב...

רשלנות רפואית בלידה - איחור בביצוע ניתוח קיסרי אצל יולדת אשר ילדה בעבר בניתוח קיסרי כאשר התינוק גילה סימני מצוקה..

קרא עוד

12 במאי 2020

תסחיף מי שפיר Amniotic fl...

על תסחיף מי שפיר Amniotic fluid embolism ומקרי רשלנות רפואית בלידה ומיד אחריה...

קרא עוד

12 במאי 2020

פגיעה בעובר וביולדת בבית ...

סקירה של פסק דין בנושא פגיעה בעובר וביולדת בבית החולים לניאדו - מקרה אמיתי...

קרא עוד

12 במאי 2020

סיבוכים במהלך הריון - חשו...

סיבוכים בהריון ומקרי רשלנות רפואית בטיפול במגוון סיבוכי הריון - סקירה משפטית מאת עו"ד עופר סולר...

קרא עוד

12 במאי 2020

נזק קשה ליילוד בעקבות רשל...

הוריה של תינוקת אשר נולדה עם פגיעה מוחית ונזקי גוף קשים תבעו את בית החולים בגין רשלנות רפואית בלידה - לחצו לקריאת תקציר פסק הדין ...

קרא עוד

12 במאי 2020

האם שיתוק על שם ארב נגרם ...

סקירת פסק דין אשר עוסק באחריות הצוות המטפל בבית החולים ללידת תינוק הסובל משיתוק על שם ארב.

קרא עוד

19 במאי 2020

איחור בהפניה לקולונסקופיה...

דוגמא למקרה של טיפול רשלני של רופא משפחה שלא הפנה מטופלת לבדיקת קולונסקופיה בזמן, מה שהביא לאיחור באבחון סרטן מעי הגס...

קרא עוד

19 במאי 2020

אבחון מאוחר של מחלה - לאו...

משרד עורכי דין עופר סולר ושות' - על אבחון מאוחר של מחלה - לאו דווקא רשלנות רפואית...

קרא עוד

25 במאי 2020

רשלנות של אורתופד שלא אבח...

פסק דין המתאר רשלנות רפואית בביצוע בדיקות לאבחנת גידול סרטני בברך, אשר גרמה להתפשטות גרורות והחמרה של המחלה...

קרא עוד

פניה לעורך דין

עורכי הדין שלנו עומדים לרשותך בכל שאלה ובכל מקרה של חשש מרשלנות רפואית:

אני רוצה להתייעץ >>

טלפון: 03-381-2222

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 36