חייג/י לקבלת ייעוץ אישי:   03-381-2222

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

רותי
24/08/2020 10:31
במדרכה ציבורית, ביציאה ממוסד לימודי, נפער בור שגרם לנפילה, פציעות וחבלות שיישארו אחריהן צלקות לצמיתות. העירייה טוענת שאינה אחראית ומפנה את הנפגע לחברת בנייה שבונה במקום.
האם העירייה צודקת? מדובר בשטח ציבורי, בסמוך למוסד לימודים עירוני (גן עירייה).
במידה וחלה אחריות על העיריה, האם היא נובעת מתוקף חוקי העזר העירוניים או שיש חוק לנושא מפגעים בשטח ציבורי?
מודה מראש
30/08/2020 14:12
שלום רב,

ראשית אין מניעה מלתבוע גם את העיריה וגם את חברת הבניה ששיפצה במקום. אחריות העיריה נובעת מפקודת הנזיקין וממגוון דינים ובין היתר תקדימים משפטים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
אוריה
16/08/2020 16:54
האם בתביעות נזקי גוף מול הביטוח, ללא ייצוג. כאשר הביטוח מציע סכום לפשרה, נמוך מאוד, אך אינני מעוניינת לעבור את כל הפרוצדורה של בי"מ וכו.
איך זה פועל, האם אני יכולה גם להציע סכום לפשרה ללא בי"מ או האם ברגע שאמרתי שאינני מקבלת בדיוק את הסכום שהציעו זה מיד עובר לתהליך ארוך ומייגע?
30/08/2020 14:11
שלום רב,

אפשר בהחלט לנסות לנהל משא ומתן ולהציע הצעה נגדית. אם חברת הביטוח תסבור שהסכום שאת מבקשת מהווה קנית סיכון ראויה מבחינתה יתכן וניתן יהיה לקבל שיפור בהצעה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
ציפי
10/08/2020 09:41
שלום רב,

לפני כשלוש שנים נפגעתי (כרוכבת אופניים) מרכב שיצא מחניה. איבדתי את ההכרה, ופונתי באמבולנס(רגיל) למיון, ושוחררתי לאחר כמה שעות- ללא אשפוז. היום, לאחר כשלוש שנים, קיבלתי לראשונה הודעה ממד"א על חוב בעקבות הפינוי באמבולנס. קופת החולים כמובן לא משלמת- היות ולא היה אשפוז. הבנתי כי חברת הביטוח של הרכב הפוגע- צריכה לשלם על הפינוי.

כמו כן,
כמה דברים שהייתי רוצה לשאול:

- האם זה נכון לכל המקרים? או שישנם מקרים בהם חברת הביטוח תתנער מהתשלום?

- האם זהו הליך פשוט וקצר, או שיש צורך לשכור עורך דין לשם כך?

- האם מומלץ לשלם את החוב בעצמי(שהחוב לא יצבור ריביות), ואז להגיש תביעה כוללת(שמן הסתם, תארך יותר זמן): על תשלום הפינוי באמבולנס, ועל התאונה בכלל. או לבצע את זה בשתי תביעות נפרדות- על הפינוי באמבולנס רשאית, ולאחר מכן תביעה נוספת על התאונה?

- כמו כן, האם במקרה של אובדן הכרה, והזמנת אמבולנס ע"י עובר אורח- האחריות של קופת החולים על תשלום הפינוי שונה, או זהה?
10/08/2020 12:19
שלום רב,

ראשית אם נפגעת בתאונת דרכים מגיע לך פיצוי מחברת הביטוח של הרכב הפוגע וחברת הביטוח גם אמורה לשאת בעלויות האמבולנס. אני ממליץ לך לפנות בהקדם אל עורך דין מנוסה בתחום תביעות נזיקין בגין תאונות דרכים עם התיעוד הרפואי ואישור משטרה על התאונה.
עורך הדין יפנה לחברת הביטוח בדרישה לשלם את חשבון הפינוי באמבולנס וכן יפנה במכתב לקבלת פיצוי בגין נזקייך בתאונה. את זכאית לפיצוי גם אם לא נותר נזק קבוע בעקבות התאונה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
אלכס
10/08/2020 09:28
בוקר טוב עורך דין סולר

המליצו להתייעץ איתך ויש לי מקרה כזה:

אני חייל בשירות חובה. בתאריך 9 ליולי נפלתי בבית והרגל התנפחה לי ישר , תור רבע שעה הגעתי לביקורופא. שם עשו לי צילום אמרו לי שזה לא משהו חריג ושמו לי תחבושת על הרגל ונתנו לי 4 ימי גימלים בבית.
בזמן שהייתי בבית הרגל שלי התנפחה לי יותר והתחילה לכאוב לי כאבי תופת שלא יכלתי להרדם בלילה מרב כאבים. חזרתי לביקורופא והסברתי להם שהרגל שלי כואבת מאוד ואני רוצה שישימו לי אולי גבס או משהו. ומביקורופא באשקלון שלחו אותי לאשדוד לעשות עוד פעם רנטגן כי באותו יום הרנטגן לא עבד באשקלון. אני מגיע לביקורופא באשדוד ושם אומרים לי שאין לי טעם לעשות עוד צילום כי כבר עשו לי לפני כמה ימים ושום דבר לא השתנה, ולא יכולים לשים לי גבס ברגל כי לטענתם "זה מקום שאפשר רק לשים תחבושת" . ואין לי מה ללכת למיון כי יגידו לי את אותו הדבר שם, ואני לא אקבל עוד גימלים על הדבר הזה והתייחסו אלי כאלו אני סתם בא בשביל גימלים. ובלי הפנייה שלהם המיון יעלה לי מהכסף שלי ואין לנו בבית כרגע מצב כלכלי שמאפשר זאת , לכן לא התווכחתי וקיבלתי את מה שהם אמרו לי.. אבל ביום שישי (שבוע אחרי שנפלתי) הרגל שלי רק המשיכה לכאוב יותר וזה לא מפסיק לכן החלטתי שלמרות שהמיון יקר עדיף לשלם בכסף ולא בבריאות אז החלטתי ללכת על דעת עצמי למיון.
*****שכחתי לציין שכשחזרתי לביקורופא באשקלון , הרופא בלי לבדוק לי את הרגל הוא רשם לי שיש לי משהו בקרסול בכלל ושאני יכול לדרוך על הרגל נתן לי 2גימילים, ואחרי שיצאתי מביקורופא קראתי מה שהוא רשם חזרתי לביקורופא רופא ואז שלחו אותי לעשות צילום באשדוד. הם ראו את השבר ברגל באותו יום שנפלתי וכשאני חוזר לשם הם רושמים לי בעיה בקרסול בכלל ****
כשהגעתי לאורתופד במיון , הוא היה מופתע ששמו לי תחבושת במקום גבס
(הרגל שלי היית נפוחה וסגולה ) ישר שלח אותי לצילום ששם רואים בבירור שתי שברים בעצמות שליד הזרת ברגל. והוא אמר לי שמה שביקורופא עשו זה רשלנות רפואית כי כל כך הרבה זמן (8 ימים) עם שבר ברגל ללא גבס שמובילות לתזוזה לא נכונה של העצמות שיכולות לגדול בצורה לא נכונה ויכולה להשאר כך לכל החיים.
במיון שמו לי ישר גבס על הרגל ונתנו לי מעל לחודש בבית. עם משכבי כאבים וזריקות .
השאלה העיקרית שלי האם ניתן להגיש תביעה נגד ביקורופא על רשלנות רפואית ? ( יש לי את כל המסמכים שמתעדים את הסיפור ותמונות של הרגל נפוחה ללא גבס )
תודה רבה מראש על העזרה .
10/08/2020 12:15
שלום רב,

מאחר ואתה חייל בשירות סדיר והטיפול האורטופדי ניתן לך במסגרת צבאית לכאורה (ביקורופא הינם חלק ממערכת הרפואה האמבולטורית של צה"ל) הרי שאם ייגרם נזק בשל התרשלות בטיפול התביעה שניתן יהיה להגיש הינה כנגד קצין התגמולים (משרד הביטחון) בגין פגיעה בשירות ולא תביעה בטענה של רשלנות רפואית.
מציע כי תערוך יעוץ מסודר עם עורך דין אשר עוסק בתביעות כנגד משרד הביטחון.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר

ינון
02/08/2020 13:46
היי מה נשמע?
יש לי היסטוריית פציעה בצבא והייתי רוצה לדעת האם יש הילה לתביעה משפטית,
כי זה די עוצר לי עכשיו את החיים, אני השתחררתי באפריל האחרון ואני צריך לצאת לניתוח חוזר כי כרגע אני מוגבל בכל פעילות פיזית עם היד.

הנה הסיפור בקצרה:
לפני הגיוס פרקתי את הכתף מס פעמים. הצהרתי על כאבים בטירונות, עשו לי בדיקות וראו שיש לי קרע בגיד בכתף(לברום) ושאם אני רוצה שזה יסתדר אני צריך לעבור ניתוח.
הרופא הציג בפני שלניתוח יש 80% הצלחה, ו20% שלא יצליח.
סיימתי את השיקום מהניתוח הראשון, ויצאתי עם הצבא ליום ספורט ששם פרקתי שוב פעם את הכתף- משמע נפלתי ב20% של חוסר ההצלחה.
מאז פרקתי את הכתף פעם נוספת במכון כושר והפסקתי לעשות כל פעילות פיזית שהיא שקשורה לכתף.
התייעצתי עם רופא לאחר הפריקה האחרונה, ואמר לי שאם אני רוצה שהפריקות יפסקו אני יכול לצאת לניתוח אחר, שלו יש 95% הצלחה.

הייתי רוצה לדעת האם יש הילה משפטית לתביעה בנושא כזה? מה הכדאיות ואת מי בכלל צריך לתבוע?

כאמור, זה די מונע ממני להמשיך את החיים שלי כמו שצריך ויכול לגזול ממני זמן של עבודה ולימודים.
02/08/2020 18:43
שלום,

איני סבור על בסיס התיאור שנתת שאני רואה במקרה זה עילה לתביעה כלשהי, העובדה שהניתוח נכשל הינה כאמור אפשרות סבירה שאינה מלמדת בהכרח על התרשלות. כדי לתת עם זאת תשובה רצינית יש צורך ביעוץ מסודר ועיון בתיעוד.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
עדי
14/07/2020 16:57
היי, שאלה לגבי רשלנות רפואית,
האם הגיוני ששבוע לפני המשפט הרופא המטפל שקיבל כסף על בדיקות ועל עדות במשפט, פתאום יבקש סכום של 15,000 שקלים?
האם זה מחיר סביר?
מדובר על משפט נגד בית חולים.

תודה
20/07/2020 16:35
שלום רב,

לצערי אין לי דרך להעריך את העניין ללא פרטים נוספים, לרוב מסכמים עם המומחה הרפואי שעורך חוות דעת (אני מניח שזו הכוונה בשאלה) על התשלום עבור עדותו כאשר ידוע כי התיק נקבע לשמיעת ראיות (הוכחות).

בברכה,
עורך דין עופר סולר
ביטוח בקייטנה
04/07/2020 12:55
שלום,
בגיל 15 התנדבתי כמדריכה בקייטנה לכיתות ב-ד מטעם העירייה. במסגרת הקייטנה השתתפנו ביום כיף מימדיון בתל אביב- במהלך היום השגחתי על הילדים בבריכה וברגע מסוים ראיתי שיש ילד שעומד לפול בתוך הבריכה ולכן רצתי אליו כדי לעזור ואז נפלתי. כתוצאה מכך קבלתי מכה חזקה בראש ונפגעתי מתחת לגבה שלי והועברתי באמבולנס לביה"ח.
אציין שאני היום בת 22 ועדיין יש לי סימן בולט ונראה לעיין מתחת לגבה למרות שבביה"ח הבטיחו לי שבגיל 18 היא לא תהיה עוד והיא מפריעה לי מאוד.
כפי שבדקתי יש מסגרת התביעה האפשרית היא מכוח ביטוח תאונות אישיות לתלמידים בבית הספר אולם ההתיישנות הינה ל 3 שנים מגיך 18 (כלומר בגיל 21), האם זה אומר שהתביעה שלי התיישנה? והאם יש לי עילת תביעה מכוח ביטוח אחר (ביטוח המימדיון/ העירייה/ ביטוח לאומי) שלא התיישן ואוכל לתבוע בו? או לכל הפחות ביטוח שיכסה לי ניתוח אסתטי לתיקון הסימן?

תודה רבה
07/07/2020 12:34
שלום רב,

התביעה מכח פוליסת ביטוח תלמידים אכן מתיישנת בחלוף 3 שנים מגיל 18 קרי עד 21 ולאחר מכן אי אפשר לתבוע בגינה.

בנוגע לעילת תביעה נזיקית כנגד המימדיון או הקייטנה או משרד החינוך יש להוכיח התרשלות של אחד מגורמים אלו כדי לקבל פיצוי, אין די בהוכחת הפגיעה עצמה. מומלץ לערוך יעוץ מסודר עם עורך דין מנוסה בתחום הנזיקין בפגישה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
אבי
01/07/2020 17:58
שלום

אשתי בסוף שבוע 40 בהריון תקין, החלה לדמם בבית באופן מסיבי , הזמנו את מד"א שנערכו לקבלת לידה, לאחר חצי שעה ללא התקדמות בלידה וללא תנועות הבינו שצריך לפנות לבית חולים שם נקבע מותו של העובר. האם אפשר לתבוע אותם על איחור בהבחנה ובתגובה והעדר ציוד כמוניטור עוברי?
02/07/2020 17:43
שלום רב,

כדי להעריך אם שיקול הדעת הרפואי של צוות מד"א במקרה זה היה סביר, האם הייתה התרשלות בטיפול והאם יש קשר בין מות הילוד לטיפול שניתן יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ממד"א ומבית החולים ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה.
אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת יעוץ פרטני והסברים כיצד מומלץ לבחון את המקרה באופן יסודי.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
עידן
27/05/2020 14:50
שלום,
רציתי להתייעץ לגבי האפשרות לתבוע בעקבות נזק בלתי הפיך לגוף או האם חלה התיישנות על המקרה.
לפני כ12 שנים (כאשר הייתי נער בן 16), במהלך הפסקת שתיה באימון כדורסל באולם ספורט, החלקתי בלובי האולם. הריצפה הייתה רטובה וחלקה (עשויה שיש) בעקבות שטיפה שבוצעה שם באותו הרגע.
ברגע הנפילה שברתי את הריצפה עם הסנטר ואיבדתי את הכרתי למספר דקות. התעוררתי כאשר מאמן הכדורסל הוציא לי את הלשון החוצה מחשש לחנק ושלולית דם סביבי. נסעתי למיון וביצעו לי 6 תפרים בסנטר. יומיים לאחר המקרה, באמצע הלילה, התעוררתי בפתאומיות בעקבות סחרחורות והקאות שמעולם לא היו לי. נסעתי למיון ושם אושפזתי ל3 ימים ( לאחר השחרור הייתי מרותק למיטה במשך חודשיים). התגלה כי בעקבות עוצמת החבלה, קיבלתי 'ורטיגו'. הורטיגו הוגדר כורטיגו כרוני ומאז מלווה אותי (ואף בצבא הורד לי פרופיל רפואי). היום, מידי 3-4 חודשים אני חוטף התקף שבגללו אני מרותק למיטה ליומיים-שלושה עד שהוא מתמתן. גם במהלך השגרה מופיעות סחרחורת חוזרות ונשנות שמשפיעות על תפקודי. בזמנו לא תבענו בגלל שהורי שהעדיפו לא להתעסק ולהכנס לסוגיה משפטית. האם משך הזמן שעבר מאז הפגיעה מונע ממני לתבוע היום? אם לא, מה האפשרויות שיש באמצעותי כדי לתבוע?
תודה מראש על המענה!
27/05/2020 17:34
שלום רב,

ההתיישנות על תביעה נזיקית דוגמת המקרה שתיארת הינה 7 שנים מקרות המקרה וככל שמדובר בקטין הרי שמניין השבע שנים מתחיל מיום הגיעו לגיל 18 קרי התביעה מתיישנת בעת הגיע הנפגע לגיל 25. אם חלפו 12 שנה מהמקרה אני חושש שעילת התביעה ככל הנראה התיישנה אולם כמובן שיש לבדוק את מלוא הפרטים בייעוץ מסודר עם עורך דין.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
ערן
27/05/2020 14:27
חייל בשירות סדיר שנפצע/חלה/נחשף לחומר מסוכן במהלך הצבא וכעבור X שנים חלה במחלה כלשהי - האם לאחר שחרורו, חוק הבריאות הממלכתי מחייב את קופות החולים לטפל בבעיה הרפואית?

כלומר קופות החולים חייבות לטפל בכל מקרה רפואי גם אם נגרם במהלך / עקב שירות חובה (סדיר) בצה"ל?

אני שואל כי במהלך השירות הצבאי החייל לא מבוטח בקופת חולים (אם אני מבין נכון) אז תוהה.

תודה
27/05/2020 17:30
שלום רב,

איני עוסק בתחום הספציפי של זכויות ביטוחיות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי אולם למיטב ידיעתי קופת החולים מחויבת לטפל במבוטח שלה גם אם פגיעתו אירעה טרם התחלת הביטוח אצלה ואף אם הפגיעה אירעה בשירות בטחון.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
יאיר
10/05/2020 14:39
אמא שלי נפגעה בתאונת עבודה כתוצאה מנפילה וסובלת מכאבים בגב ובברכיים. בבדיקת מאר נמצא כי יש לה קרע בין שתי חוליות בגב.

היא שהתה בבית במשך שלושה חודשים ולאחר מכן הופנתה לרופא תעסוקתי שקבע כי עליה להוריד 20 אחוז ממשרתה.

יש לה ביטוח פרטי והיא קיבלה פיצוי עבור דמי השהייה בבית.

שאלה: האם יש עילה לתביעה נוספת עבור עבודה חלקית כתוצאה מהפגיעה ולפיצויים נוספים?
12/05/2020 18:21
שלום רב,

ככל שמדובר בתאונת עבודה הנפגעת יכולה כמובן לפנות לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה עבור התקופה בה לא עבדה בהתאם לתעודות מחלה וככל שנותרה נכות קבועה שתוכר על ידי הביטוח הלאומי ניתן לקבל תשלום מביטוח לאומי גם בגין כך.
אם התאונה אירעה בשל רשלנות של המעסיק או גורם אחר ניתן לשקול תביעת נזיקין כנגד המעסיק או הגורם הרשלן.

מומלץ בכל מקרה להתייעץ באופן מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הנזיקין.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
שרית
10/05/2020 11:12
הסתבר לי שאחותי שהיא בעלת בעיות גנטיות, לא הזכירה את קיומי כשהלכה לייעוץ במכון הגנטי - האם מדובר בעבירה פלילית? האם קיימת חובת דיווח למכון הגנטי, על כל בני המשפחה מדרגה ראשונה? ההאם זו עילה לתביעה בבית משפט? בנוסף, בעימות בווטצאפ עם גיסי, בעניין הזה, הוא שאל אם הייתי מפילה, במידה והייתי יודעת מה הם הסתירו ממני. יש לי ילדה קטנה עם בעיות דומות לאלו של אחותי (הלכה למכון הגנטי כשהייתי בהיריון).
12/05/2020 18:15
שלום רב,

מדובר בעניין מורכב למדי, איני בטוח כי מדובר בהתנהלות פלילית אולם יש צורך ביותר פרטים ברורים על המקרה. בכל מקרה בייעוץ גנטי הרופאים או היועצים הגנטיים לא יוצרים קשר ישירות עם בני משפחה של המטופל שעובר את הייעוץ אלא מעדכנים את המטופל במקרים המתאימים כי רצוי שיעדכן את קרובי המשפחה הרלבנטים בממצאי הייעוץ.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
טימור
05/05/2020 15:31
שלום רב.
לפני שנתיים הייתי חלק מתאונת שרשרת, נכנסתי ברכב שהיה מלפניי ונכנס בי מישהו מאחורה.
כאשר נכנסתי ברכב לא קרה יותר מדי אבל הרכב שנכנס בי מאחורה כנראה היה על קצת יותר מהירות והוא ממש העיף אותי על הרכב מקדימה וכתוצאה מכך היו לי כאבים חזקים בכתף וביד.
עשו לי צילום במיון לא ראו כלום ושיחררו אותי.
מאז אין יום שאני לא חווה כאב, לא מצליחה להירדם בלילות הפסקתי לעבוד בתחום המלצרות כי הגב שלי לא עומד בעומס הזה מאז התאונה..
הלכתי לטיפולי פיזיותרפיה הרבה פעמים, לטיפולי רפואה סינית בתשלום מלא מכיסי הפרטי העיקר כשי להרגיש טוב ובכל התהליך הזה לא הבינו בכלל מה יש לי.
לפני שנה מישהו נכנס בי אחרי פנייה בכיכר וזה גרם לי לצליפת שוט חזקה ומאז הכאבים רק מתגברים והאיכות חיים שלי נפגעה אני לא מתפקדת באותה צורה.
מישהו יכול להגיד לי האם יש לי עילה לתביעה על אחת מהתאונות או על שתיהן?
ובמידה וכן, מה עליי לעשות? המערכת הרפואית מאוד אטומה ואיטית בנושא גב ובן אדם יכול למות עד שייתנו לו אישור לMRI ולבדיקות שבאמת יכולות לגלות מה יש לך.
האם שווה לי ללכת לעשות את הבדיקות האלה? מה צריך עבור תביעה כזאת?
אני לא רוצה לבזבז את הזמן וחלילה תוך כדי לגרום לעצמי יותר נזק עם טיפולים שייתנו לי שלא בהכרח יועילו אלא יזיקו.
תודה לעונים!
12/05/2020 18:11
שלום רב,

שתי התאונות הינן תאונות דרכים כהגדרתן בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ואת זכאית לפיצויים בגין נזק הגוף שנגרם לך בכל אחת מהן מחברת הביטוח אשר מבטחת את רכבך בביטוח חובה. אני סבור כי נכון תעשי אם תפני אל עורך דין בעל נסיון בתחום הנזיקין שיוכל לסייע לך בייצוג אל מול חברת הביטוח לקבלת פיצוי.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
אלה
23/03/2020 14:58
עברתי ניתוח למתיחת בטן בציבורי.
הניתוח נעשה בצורה לא אסתטית - נוצרו לי צדדים שאינם סימטרים.

חברתי עברה באותו בית החולים מתיחה היקפית ולה עשו צלקות נוראיות! (אצל אותו רופא)
כמובן שהתחמקו מאחריות. אין לנו למי לפנות.

לפני הניתוח - הובטח לנו שייצא "מושלם".
שלא נדאג, שזה השם שלו! אפילו שזה נעשה בציבורי.

מיותר לציין שגם אם יוצע לנו תיקון בציבורי - אנחנו מפחדות לחזור אליו.
לאחר הביקורת לא חזרנו שנית. (הוא טען שיצא נהדר, גם שלא ממש נשאר לה טבור..)

אני כל כך רוצה לבצע תיקון בפרטי.
אך חושבות קודם לתבוע אותו..
אשמח להמלצות, מה ניתן לעשות?
האם לתבוע יחד?/בנפרד?
אפשר לתבוע על צלקת? על גומות שאינן סימטריות?
כדאי בכלל לגשת לתביעה?
בבקשה תרחיבו בנושא
30/03/2020 12:58
שלום רב,

איני סבור שיש סיבה להגיש תביעות מאוחדות שכן מדובר בשני טיפולים נפרדים.
כדי להעריך אם יש מקום לתביעה, מה סיכוייה וכו' יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי מהרופא המנתח ולקבל הערכה ממומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית שיבחן את התיעוד וכן יבדוק אתכן ויעריך באופן אובייקטיבי האם התוצאה סבירה והאם להערכתו התגלתה התרשלות בניתוחים.
אמליץ כי בשלב ראשון תפנו אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות ברפואית לקבלת סיוע בקבלת מלוא התיעוד והפניה למומחה המתאים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
דפנה
17/03/2020 12:17
שלום. שאלה משפטית - האם יש טעם לתבוע? האם יש עילה?

המקרה: הבת שלי (בת 2) פתחה את הראש בג'ימבורי מאולתר בקניון שהצמידו ליד חלונות. בעת ששחקה נפלה אחורה היישר אל השפיץ של החלון.

כמובן שהיינו במוקד, קיבלה טיפול, יש צלקת, נגזר שיער, ואחרי תקופה (מעל חצי שנה) שזה קרה יש רגרסיה בהרטבה בלילה, נזק פסיכולוגי בטוח יש-הילדה חוששת יותר, ייתכן ונזק פיזי שלא ניתן לדעת כעת.

לאחר המקרה סיפרתי לקניון מה קרה והם שינו את כל אזור הג'ימבורי ואף ריפדו את כלל אזור החלונות.

האם יש טעם לתבוע? האם תביעה קטנה מספיקה? מה העילה של הנזיקין? מה אני צריכה להכין לטובת תביעה כזו?
17/03/2020 16:07
שלום רב,

כדי להעריך אם יש כדאיות כלכלית לתביעה והערכת סיכוייה הייתי ממליץ לבצע הערכה של הנזק בעזרת מומחים רפואיים - פסיכולוג / פסיכיאטר ופלסטיקאי. האם צילמת את מקום התאונה טרם התיקון? לתמונות אלו חשיבות רבה.

בברכה,
עו"ד עופר סולר
קרן
08/03/2020 14:48
אחרה"צ טובים,

מקווה שאולי לכם יהיה פתרון עבורי, שכן לא מצאתי תשובה והמליצו לי להתייעץ עם עורך דין רפואי...

אז ככה,
פניתי להתייעצות אצל רופא מומחה באופן פרטי, חלק מהתייעצות הייתה הוצאת מכתב חוות דעת מאותו המומחה - לשימוש מול קופת החולים שלי.

עברו כבר חודשיים מאז הביקור, אינספור תזכורות והצקות, אך לא קיבלתי את חוות הדעת, תמיד בטענה שיש מקרים דחופים והוא לא מצליח להתפנות ולכתוב.

מה ניתן לעשות?
08/03/2020 15:36
שלום,

מציע להעביר פניה בכתב ולא בע"פ (בררי את המייל או הפקס). כדאי לנסות לנסח בשפה ברורה שלא קיבלת את התמורה עבור התשלום וכו'.

בהצלחה,
עורך דין עופר סולר
אימא
04/03/2020 20:13
לפני כחצי שנה ילדתי תינוק בלידה מוקדמת מאד (שבוע 23+4), לצערי העובר, שנולד חי!! שרד כמעט 24 שעות ונפטר..

אחרי שהתאוששתי מהכאב הרגשי רציתי לשאול האם ניתן לתבוע את רופא הנשים שלי ואת קופ"ח היות והסתובבתי שבועיים עם כאבים חזקים שהתבררו כצירים, דימום וירידת מים?
כמובן שניגשתי להיבדק כל כמה ימים במרפאה ובמוקד ולא היתה התייחסות רצינית למצבי.. והגעתי לבית חולים במצב לידה..

(זה היה היריון תקין לחלוטין, בבית יש לי ב"ה 2 בנים שנולדו בלידות רגילות).. בדיקות שנערכו לאחר הלידה הראו שלא היתה אצלי/העובר בעיה כלשהי

אודה לחוות דעתכם
05/03/2020 13:03
שלום רב,

על פניו נראה כי המקרה בהחלט מצדיק בירור רציני ומסודר.

כדי להעריך אם ניתן יהיה לבסס תביעה במקרה זה בשל אי זיהוי של התחלת תהליך לידה ואי מתן טיפול אשר גרמו ללידה המוקדמת ולמוות של התינוק יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגינקולוגיה.

משרדנו טיפל ומטפל כיום בתביעות רשלנות רפואית במקרים של לידות מוקדמות אשר לא זוהו במועד ו/או לא טופלו כראוי. את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני לקבלת הסבר ויעוץ ללא תשלום וללא התחייבות.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
03-3812222
052-3596150
אלינה
04/03/2020 08:40
היי,
סבתא שלי שברה את הירך, עברה ניתוח, לאחר מכן במקום להעביר אותה לשיקום(כאשר לפני זה היא יכלה ללכת).
הביאו לנו מכתב שחרור ואמרו שאנו חייבים לעוף מהבית חולים אחרת יגבו על כל יום 1800 שח.
אמרנו כי אין לה לאן ללכת, כי היא כרגע נחשבת סיעודית ואין לה עזרה, התעלמו לחלוטין וקיבלנו יחס מתחת לכל ביקורת.
האם החולה לא מחויב לעבור לשיקום?
והאם זו לא עילה לתביעה?

אשמח לעזרה של עורך דין מומחה מטעמכם,
תודה
05/03/2020 12:55
שלום רב,

כדי להעריך אם ההחלטה לשחרר את המטופלת ללא הפניה לאשפוז שיקומי הינה רשלנית יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום האורתופדיה והשיקום.
אין לי לצערי דרך להעריך על בסיס הפניה בלבד אם יש עילה לתביעה.
רצוי לפנות תחילה אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע לכם בקבלת התיעוד ובהתייעצות עם מומחה רפואי מתאים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
יוליה
01/03/2020 10:19
בוקר טוב לעורכי הדין

עשיתי כתר אצל רופא פרטי לפני כשנתיים, לאחר כשנה נהייתה לי דלקת באותה שן ורופא השיניים נתן לי הצעת מחיר לטיפול כ7000 שח ונתן אנטיביוטיקה.

הדלקת עברה וכעת, כשנה נוספת לאחר מכן שוב חזרה הדלקת באותה השן ורפא שיניים של קופת חולים לאומית אמר שיש סדק בשן התחתונה ויש לעקור אותה בדחיפות - אכן ביצעתח עקירה כירורגית דחופה בבית החולים רמב"ם בחיפה.
השאלה אם יש פה רשלנות רפואית של הרופא הפרטי שביצע את הכתר בהתחלה? האם יש אפשרות להעביר מקרה כזה לטיפול משפטי של עורך דין? האם יש לכם משרד בחיפה?
01/03/2020 14:24
שלום רב,

כדי להעריך אם הסדק בשן מקורו בהתרשלות בטיפול השיניים יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי כולל צילומי רנטגן ולהתייעץ עם רופא שינים להערכה. אני ממליץ לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית. יש לנו סניף בחיפה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
רמה
23/02/2020 18:09
מאובחנת בחולת קרוהן, אני בתת משקל ויש לי דימומים , עשיתי CT למעי והוא גרם לבטן שלי לשרוף וגם לכאבים חזקים ודימום בשתן והבדיקה לא יצאה טובה אז מבקשים ממני לעשות שוב , האם אפשר לבקש לעשות MRI במקום סיטי בטן ?
האם במקרה כזה אפשר להתעקש לעשות MRI כי הבנתי שמרופא הפרטי שלי שהתוצאות של הMRI יותר מדוייקות ואין קרינה , השאלה, מתי מפנים לבדיקת MRI.?
23/02/2020 18:47
שלום רב,

בדיקת MRI היא בדיקה מתקדמת יותר מבדיקת CT אך במקרים מסויימים בדיקת ה - CT היא המתאימה ובדיקת MRI אינה יכולה להחליפה. אין לצערי דרך לדעת אם הבדיקה שאת זקוקה לה יכול להתבצע גם באמצעות MRI. אם הבדיקה אכן יכולה להתבצע גם באמצעות MRI תצטרכי לקבל המלצה מרופא מומחה מתאים כי אין אפשרות לבצע לך CT בשל תופעות הלוואי של הבדיקה וכי הוא ממליץ על בדיקת MRI במקום.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר


  <<   3   4    5    6    7    >>  

:עבור אל עמוד

הערכת סיכויי תביעה

פנה/י עכשיו לצורך הערכה מדוייקת של סיכויי התביעה בשיתוף מומחה רפואי מוביל:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

סקירה משפטית עדכנית:

19 ביוני 2022

אבחון פגיעות גנטיות בעובר...

ניתן לאבחן פגיעה גנטית בעובר כבר בחודשי ההריון הראשונים באמצעות בדיקת צ'יפ גנטי של מי השפיר ובאמצעות בדיקות כמו NIPT ובדיקת אקסום...

קרא עוד

19 ביולי 2022

הפרעה נפשית בגלל פגיעה גנ...

רופאי הנשים שמלווים את ההורים במהלך ההריון חייבים להסביר כי ניתן לאבחן מאות מוטציות גנטיות שגורמות להפרעות נפשיות, באמצעות בדיקות...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

תסמונת ויליאמס 7q11.23 חי...

חשוב לדעת כי ניתן לאבחן תסמונת ויליאמס בעובר באמצעות בדיקה גנטית פשוטה וזמינה, ואין כל סיבה לאבחן את התסמונת רק לאחר הלידה! עורך ...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

אבחון תסמונת די ג'ורג' בע...

תסמונת די ג'ורג' הנה תסמונת גנטית נדירה, לרוב נובעת ממטוציה חדשה, שניתן וחשוב לאבחן באמצעות בדיקות גנטיות כבר בתחילת ההריון! עורך...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

בדיקת צ'יפ גנטי CMA: הרופ...

בדיקת הצ'יפ הגנטי היא בדיקה חשובה מאד, בכל הריון ללא יוצא מן הכלל, וחובתו של רופא הנשים המלווה את ההריון להסביר על כך להורים בכל ...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

פגיעה במבנה הכרומוזום: חש...

נכון למועד כתיבת שורות אלו ניתן לזהות בבדיקות גנטיות, כבר בתחילת ההריון, מאות פגיעות ושינויים במבנה הכרומוזומים של העובר וזכותם ש...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

בדיקות גנטיות שהרופא צריך...

הרופא שמלווה את ההריון שלך חייב להסביר על חשיבותן של הבדיקות הגנטיות שניתן לעשות בהריון, לכל אשה, בכל הריון וללא יוצא מן הכלל! אם...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

רשלנות רפואית במתן ייעוץ ...

סולר קפלינסקי רשלנות רפואית, משרד עורכי הדין המוביל בישראל בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בשל כשלים והתרשלות בהפנייה לייעוץ גנטי ופענ...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

זכויות הורים לילדים על הס...

הצ'ט בוט שלנו יעזור לך להבין את כל הזכויות שלך לאחר אבחון ילד/ה על הספקטרום האוטיסטי...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

1 מכל 7 מקרי אוטיזם ניתן ...

מעל 15% מכלל מקרי האוטיזם נובעים בשל פגיעה גנטית מוכרת, שניתן לראוי לאבחן בעובר, כבר בחודשי ההריון הראשונים. מחובתו של רופא הנשים...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

הרופא לא הסביר על הבדיקות...

אלה העובדות: על רופא הנשים שמלווה הורים במהלך ההריון חלה החובה ליידע אותם, בכל מקרה, לגבי מגוון הבדיקות הגנטיות שזמינות עבורם והא...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

חשוב להכיר ולדעת: על בדיק...

רופא הנשים שמלווה את ההריון חייב להסביר להורים בכל מקרה על בדיקת האקסום, שהיא הבדיקה הרחבה והמדוייקת ביותר לצורך אבחון מוטציות גנ...

קרא עוד

18 באוקטובר 2022

תסמונת טרנר: אפשר וחשוב ל...

תסמונת טרנר הנה תסמונת גנטית הנובעת בשל חסר, חלקי או מלא, של כרומוזום X. ניתן לאבחן את התסמונת באמצעות בדיקה גנטית פשוטה בזמן ההר...

קרא עוד

02 בנובמבר 2022

אבחון מוקדם של פגיעה במבנ...

פגיעה במבנה התקין של כרומוזום X עלולה להוביל להתפתחותן של תסמונות גנטיות משמעותיות, ולכן חשוב להסביר להורים עד כמה חשוב לערוך בדי...

קרא עוד

27 בנובמבר 2022

הרופא חייב להסביר על בדיק...

חובתו של רופא הנשים להסביר להורים לעתיד על חשיבותה של בדיקת ה-NIPT בכל הריון ללא יוצא מן הכלל! המדובר בבדיקת דם של האם ההריונית, ...

קרא עוד

27 בנובמבר 2022

בדיקת NIPT במקום מי שפיר?...

אנחנו שומעים עוד ועוד קולות של נשים שהסבירו להן כי אפשר לעשות בדיקת דם פשוטה בהריון בשם NIPT והבדיקה הזאת מחליפה את בדיקת מי השפי...

קרא עוד

13 בדצמבר 2022

מוטציה דה נובו - מה משמעו...

מוטציות גנטיות דה נובו הנן תסמונות גנטיות שמתפתחות לראשונה בעובר, במהלך ההריון, ולכן ניתן לאבחן אותן רק במהלך ההריון ובאמצעות בדי...

קרא עוד

05 במרץ 2023

בדיקת מי שפיר: כל הורה חי...

רופא הנשים המלווה את ההורים במהלך ההריון חייב להסביר, בכל הריון ללא יוצא מן הכלל, על החשיבות הרבה שבבדיקת מי שפיר על מנת שההורים ...

קרא עוד

פניה לעורך דין

עורכי הדין שלנו עומדים לרשותך בכל שאלה ובכל מקרה של חשש מרשלנות רפואית:

אני רוצה להתייעץ >>

טלפון: 03-381-2222

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 36