חייג/י לקבלת ייעוץ אישי:   03-381-2222

הרופא התרשל בזמן הניתוח וגרם לך לנזק פיזי ונפשי?

עברת ניתוח ונגרמו לך נזקים? הניתוח כשל ונותרה בגופך נכות קשה? יכול להיות שהמדובר על רשלנות רפואית חמורה, ובכל מקרה מגיע לך לקבל תשובות ברורות!

פניה מהירה לעורך דין >>
סולר קפלינסקי מומחים ברשלנות רפואית

רשלנות רפואית בזמן ניתוח

עברת ניתוח ונגרמו לך נזקים? הניתוח כשל ונותרה בגופך נכות קשה? יכול להיות שהמדובר על רשלנות רפואית חמורה, ובכל מקרה מגיע לך לקבל תשובות!

פניה מהירה לעורך דין >>

פיצויי של מיליונים על רשלנות בניתוח פריצת דיסק

מחבר: 05/08/2020 12:06

עורך הדין עופר סולר ייצג תובע אשר נותח בבית החולים מקאסד שבמזרח ירושלים, כאשר הניתוח בוצע על ידי "רופא" שאינו מחזיק ברישיון לעסוק ברפואה ומעבר לכך, הניתוח שהיה אמור להתבצע בחוליות D9-D10 כלל לא נעשה במקום הנכון.

בשל הניתוח הרשלני נגרמה לתובע נכות של 100% לצמיתות והוא פנה למשרדנו לצורך הגשת תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית.

לפני ימים ספורים התקבל ביבת המשפט המחוזי בירושלים, פסק דין ברור וחד משמעי שקבע כי על בית החולים וה"רופא" ד"ר סמי חוסיין לפצות את התובע בסכום של 2.45 מיליון שקלים בשל רשלנות רפואית חמורה.

לפניכם פסק הדין המלא של כבוד השופטת חגית מאק-קלמנוביץ'.

בית המשפט המחוזי בירושלים - ת"א 7810-01-17

בפני - כבוד השופטת  חגית מאק-קלמנוביץ

התובע: פלוני

ע"י ב"כ עו"ד עופר סולר ועו"ד פידאא קעואר

נגד

נתבעים   
1. עמותת בית חולים מקאסד האסלאמית לצדקה
2. ד"ר סמי חוסיין

ע"י ב"כ עו"ד מ. עותמאן

חקיקה שאוזכרה: חוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984: סע'  79א'

פסק דין

בהסכמת הצדדים ניתן פסק דין זה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984 לאחר שמיעת טיעוני הצדדים.

1. מדובר בתביעת נזקי גוף בעקבות טיפול רשלני שניתן לתובע, לטענתו, על ידי נתבע 2 בנתבע 1. על פי הנטען התובע סבל מבלט דיסק בעמוד השדרה בין החוליות D9–D10 ונותח ע"י הנתבע

2. לטענת התובע, בפועל לא בוצעה פרוצדורה כירורגית בחוליות בגובה D9 – D10, והתובע נותח במקום הלא נכון בעמוד השדרה. כתוצאה מכך, נטען, נגרם לתובע נזק בלתי הפיך שלא היה ניתן לתיקון בניתוחים מאוחרים יותר שעבר. כתב התביעה נתמך בחוו"ד רפואית מטעם פרופ' יצחק שקד, מומחה בנוירוכירורגיה.

בכתב ההגנה מטעם הנתבעים הוכשו טענות התובע ונטען כי הוא קיבל את הטיפול הדרוש והמקובל במצבו, ע"י נתבע 2 שהוא מומחה בעל שם עולמי ששמו הולך לפניו. עוד נטען כי הניתוח שבוצע גרם לשיפור ניכר במצבו של התובע. הנתבעים הכחישו גם קיומו של קשר סיבתי ואת גובה הנזק.

מטעם הנתבעים הוגשו חוות דעת והשלמה לחוות דעת מאת ד"ר חליל סלמה, מומחה בנוירוכירורגיה ומומחה לניתוחי עמוד שדרה. יצויין כי בחוות הדעת לא הוכחשה הטענה שלא בוצע ניתוח בין החוליות D9 – D10.

בהתאם להסכמת הצדדים, שבאה לאחר הגשת התצהירים והראיות, נשמעו טיעונים מטעם הצדדים ועל בסיסם ניתן פסק הדין.

2. ב"כ התובע טען בין היתר כדלקמן:

•  התובע הופנה לבית החולים לצורך ניתוח בעקבות בדיקות הדמיה שבהן נראה סידר גדול הלוחץ על עמוד השדרה בין החוליות D9 – D10, ועובדה זו מוסכמת גם על המומחה מטעם הנתבעים. ע"פ חוות דעת המומחה מטעמם, בבדיקות MRI שבוצעו לאחר הניתוח אין אינדיקציה לכך שבוצע ניתוח במקום זה והדיסק עדיין קיים.

•  אילו בוצע הניתוח במקום בזמן הנכון, קיים סיכוי גבוה שהתובע היה מחלים והנזק הקשה היה נמנע. כיום הנזק בלתי הפיך.

•  נתבע 2 לא היה כשיר לבצע את הניתוח. על אף היותו אזרח ישראל, הוא איננו, ולא היה במועד הרלוונטי, בעל רשיון לעסוק ברפואה בישראל, והיה בעל רשיון זמני לתקופה של 4 חודשים בשנת 2013 בלבד.

•  נתבע 1 שהעסיק את נתבע 2 ללא הרשיון הנדרש אינו עומד בסטנדרט רפואי סביר.

•  קיים קשר סיבתי בין המעשה הרשלני לבין התוצאה, שכן אילו נותח במועד היה לתובע סיכוי של מעל 50% להחלמה טובה. ב"כ התובע התייחס למאמרים הנזכרים בחוות הדעת מטעם הנתבעים, וטען כי בהתאם למאמרים אלה, קיימים סיכויי החלמה העולים בהרבה על 50% כתוצאה מביצוע הניתוח הנדרש, גם לגבי מטופלים שהיו לפני הניתוח במצב קשה, בדומה לזה של התובע.

•  בהמשך לאמור טען ב"כ התובע כי בהתאם לפסק הדין בע"א ע"א 3900/14, ל.ד. נ' המרכז הרפואי הלל יפה (27.5.15), מאחר שקיימים סיכויי החלמה בשיעור העולה על 50%, זכאי התובע לפיצוי מלא על נזקיו.

•  באשר לגובה הנזק ציין ב"כ התובע כי הוגש תצהיר המעסיק, ממנו עולה כי התובע היה עובד טוב ומוערך, הוא עבד עד סמוך לפני הניתוח כמפעיל ונהג של משאבת בטון והשתכר שכר ממוצע של 7,000 – 8,000 ₪ לחודש. התובע עבד בחברה משנת 1984, מהיותה חברה קטנה לחברה גדולה השולטת בתחום יציקות הבטון בשטחים.

•  כיום התובע נכה בשיעור 100%. הוא זכאי לפיצוי בגין הפסד השתכרות לעבר בסכום של כ-300,000 ולעתיד כ-800,000 ₪. בנוסף נזקק לעזרת הזולת, עזרים – חיתולים ומוצרי ספיגה, כביסה, מזרן וכדו'. התובע אינו נוהג, הוא מרותק לכיסא גלגלים, נזקק להסעות ולרכב מיוחד ומעלון. כמו כן יש צורך להנגיש את ביתו.

3. ב"כ הנתבעים טען בין היתר כדלקמן:

•  יש לדחות את התביעה לאחר שלא הוכחה רשלנות מצד בית החולים. הטענה שהניתוח לא נעשה בין חוליות 9-10 אינה נכונה בעליל, שכן בתיק הרפואי מצויין כי הניתוח נעשה במקום זה. גם בדו"ח הניתוח נכתב במפורש שהניתוח בוצע בין חוליות אלו.

•  התובע הגיע בהפניה מבית חולים בחברון במצב של שיתוק בשתי הגפיים וחוסר שליטה על סוגרים. לאחר הניתוח חל שיפור ניכר בשליטה על סוגרים ומתן שתן, וכן בכח הרגליים ששופר מ-5/5 ל-3/5.

•  על פי חוו"ד המומחה מטעמו, אפשרויות ההחלמה בניתוח מסוג זה נמוכות מאד. אין בחוות דעת מומחה התובע אינדיקציה לכך שהניתוח לא נעשה במקום הנטען או למיקום שבו בוצע בפועל הניתוח. ע"פ חוו"ד הנתבע הגישה הניתוחית שננקטה היא המקובלת בעולם.

•  מצילומים שנעשו לפני הניתוח עולה שלתובע בעיות למכביר בעמוד השדרה, שכל אחת מהן עלולה לגרום לשיתוק. התובע הגיע לבית החולים לאחר תהליך שנמשך שנים, וגרם לנזק מצטבר. כך שהניתוח לא נגרם כתוצאה מהרשלנות הנטענת בלבד.

•  אין קשר סיבתי בין מצבו של התובע להליך שנעשה. הנכות היא בשל המחלה ולא בשל הניתוח.

•  לעניין רישוי הרופא שביצע את הניתוח, נטען כי בהתאם לפסיקה העדר רשיון לרופא המטפל כשלעצמו אינו עילה לטענת רשלנות ויש להוכיח שהעדר הרשיון הוא שגרם לתוצאה. במקרה זה הרופא היה מנהל מחלקת נוירוכירורגיה בגרמניה והיה מרצה בתחום. משרד הבריאות דרש מהרופא לבצע הסתגלות בישראל, ולאחר מכן יקבל את הרשיון, אך עד עתה לא מצא בית חולים שהסכים לקבלו להסתגלות. ב"כ הנתבעים הפנה בין היתר לת"א (מחוזי חיפה) 31387-12-10, פלונית נ' ד"ר אסקאפי חלוי (26.2.15), בו נדחתה טענת הרשלנות בנוגע לביצוע מעקב הריון על ידי רופא שאינו רופא נשים.

•  לעניין הנזק, טען ב"כ הנתבעים כי אין בדל מסמך המוכיח כמה השתכר התובע ואין ראיה שחי ברמת חיים גבוהה, ובכל מקרה לא יכול היה לעבוד כל חייו בעבודה פיזית. הוא ציין כי השכר הממוצע במשק ברש"פ עומד לכל היותר על 2,500 ₪ בחודש, ומסכים זה יש לגזור את הנזקים. עוד ציין כי גיל הפנסיה ברש"פ הוא 60.

•  לטענת ב"כ הנתבעים הפסד ההשתכרות של התובע בעבר ובעתיד עומד על כ- 400,000 ₪. עזרה בתשלום אינה מקובלת בחברה הערבית, והתובע יקבל עזרה מבני משפחתו. אם נדרש לאמוד את עלות העזרה לזולת, יש להעמיד גם רכיב זה, בעבר ובעתיד, על 400,000 ₪, על בסיס סכום של 2,500 ₪ לחודש עד גיל 60.

4.  במתן פסק הדין אני מביאה בחשבון בין היתר עובדות אלו:

לעניין האחריות:

הנתבעים הכחישו את הטענה שהניתוח לא בוצע במקום הנכון, אולם הכחשה כזו אינה מופיעה במפורש בחוות דעת המומחה מטעמם, כך שבפועל אין בפני גירסאות נוגדות. בנסיבות אלו, העובדה שרשומות בית החולים, כולל דו"ח הניתוח, מציינים שבוצע ניתוח במקום האמור, אינה יכולה להועיל לנתבעים ואולי אף להיפך.

אין מחלוקת על כך שלא הוצג רשיון של נתבע 2 לעסוק ברפואה בישראל בתקופה הרלוונטית, וגם רישיון לעסוק ברפואה בחו"ל לא הוצג, על אף שהסוגיה עמדה על הפרק מספר פעמים והדבר התבקש בשאלונים. בנוסף, עולה מהתשובות לשאלונים שנתבע 2 היה בעל הסמכות הבכירה בבית החולים בתחום מומחיות זה, כך שלא היתה גם סמכות מקצועית מייעצת או אחרת.

לעניין הקשר הסיבתי:

הדיון במידת ההצלחה הצפויה של הניתוח, אילו בוצע כנדרש, בחות דעת המומחה מטעם הנתבעים, מתרכז בעיקר בשאלת השיטה הניתוחית, כאשר המחלוקת בעניין זה היא שולית.

לא הוצגה, איפוא, תיזה מנומקת בנוגע לסיכויי ההצלחה של הניתוח, כנגד עמדת התובע, המבוססת גם על מאמרים שעליהם הסתמכה חוות דעת המומחה מטעם הנתבעים, ואשר מצביעה על שיעורי הצלחה הגבוהים באופן ניכר מ-50%, גם כשמדובר במטופלים שהגיעו לניתוח במצב קשה בדומה לתובע.

לעניין גובה הנזק:

נתתי דעתי לשכר הממוצע ברש"פ העומד על כ-2,500 ₪ לחודש, לתצהיר מעסיקו של התובע לפיו השתכר התובע סכומים גבוהים בהרבה, ולעובדה שתצהיר זה לא נתמך בתלושי משכורת או ראיות חיצוניות.

אני מתחשבת גם במצבו של התובע אשר סובל מנכות בשיעור 100%, נזקק לכיסא גלגלים וללא שליטה בסוגרים, כך שהוא נזקק לעזרה לצורך ביצוע פעולות היום יום. מאידך נתתי דעתי גם לטענה שבקהילה אליה משתייך התובע נהוג לסייע על ידי בני משפחה ולא על ידי עזרה בתשלום, וכן הבאתי בחשבון את עלויות העבודה ברש"פ.

נתתי דעתי גם להוצאות בעבר ובעתיד בגין דיור והתאמת הבית, הצורך בעזרים ואביזרים שונים, רכב מותאם וכדו'.

הבאתי בחשבון גם כאב וסבל שנגרמו לתובע כתוצאה ממצבו.

5.  לאחר ששמעתי את טענות הצדדים, בדיונים שהתקיימו ביום 16.10.18 וביום 10.10.16, ולאחר שהתקיים דיו לא פורמלי עם באי כח הצדדים באשר לאופן בו הם רואים את הערכת הסיכון, אני מקבלת את התביעה ומחייבת את הנתבעים לשלם לתובע סכום של 2,450,000 ₪, כאשר סכום זה כולל הוצאות משפט ושכ"ט עורך דין בשיעור של 20% (בשים לב לכך שבמקור התיק היה קבוע להוכחות והוגשו ראיות). סכום זה ישולם לתובע תוך 60 יום.
   
ניתן היום, ח' חשוון תשע"ט, 17 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.

דרגו אותנו: | דירוגך () בוצע בהצלחה דירוג ממוצע (5) | דירוגים (1)

5 stars - based on 1 reviews

קראו עוד

סגור  

הערכת סיכויי תביעה

פנה/י עכשיו לצורך הערכה מדוייקת של סיכויי התביעה בשיתוף מומחה רפואי מוביל:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

סקירה משפטית עדכנית:

19 ביוני 2022

אבחון פגיעות גנטיות בעובר...

ניתן לאבחן פגיעה גנטית בעובר כבר בחודשי ההריון הראשונים באמצעות בדיקת צ'יפ גנטי של מי השפיר ובאמצעות בדיקות כמו NIPT ובדיקת אקסום...

קרא עוד

19 ביולי 2022

הפרעה נפשית בגלל פגיעה גנ...

רופאי הנשים שמלווים את ההורים במהלך ההריון חייבים להסביר כי ניתן לאבחן מאות מוטציות גנטיות שגורמות להפרעות נפשיות, באמצעות בדיקות...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

תסמונת ויליאמס 7q11.23 חי...

חשוב לדעת כי ניתן לאבחן תסמונת ויליאמס בעובר באמצעות בדיקה גנטית פשוטה וזמינה, ואין כל סיבה לאבחן את התסמונת רק לאחר הלידה! עורך ...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

אבחון תסמונת די ג'ורג' בע...

תסמונת די ג'ורג' הנה תסמונת גנטית נדירה, לרוב נובעת ממטוציה חדשה, שניתן וחשוב לאבחן באמצעות בדיקות גנטיות כבר בתחילת ההריון! עורך...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

בדיקת צ'יפ גנטי CMA: הרופ...

בדיקת הצ'יפ הגנטי היא בדיקה חשובה מאד, בכל הריון ללא יוצא מן הכלל, וחובתו של רופא הנשים המלווה את ההריון להסביר על כך להורים בכל ...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

פגיעה במבנה הכרומוזום: חש...

נכון למועד כתיבת שורות אלו ניתן לזהות בבדיקות גנטיות, כבר בתחילת ההריון, מאות פגיעות ושינויים במבנה הכרומוזומים של העובר וזכותם ש...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

בדיקות גנטיות שהרופא צריך...

הרופא שמלווה את ההריון שלך חייב להסביר על חשיבותן של הבדיקות הגנטיות שניתן לעשות בהריון, לכל אשה, בכל הריון וללא יוצא מן הכלל! אם...

קרא עוד

18 בספטמבר 2022

רשלנות רפואית במתן ייעוץ ...

סולר קפלינסקי רשלנות רפואית, משרד עורכי הדין המוביל בישראל בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בשל כשלים והתרשלות בהפנייה לייעוץ גנטי ופענ...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

זכויות הורים לילדים על הס...

הצ'ט בוט שלנו יעזור לך להבין את כל הזכויות שלך לאחר אבחון ילד/ה על הספקטרום האוטיסטי...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

1 מכל 7 מקרי אוטיזם ניתן ...

מעל 15% מכלל מקרי האוטיזם נובעים בשל פגיעה גנטית מוכרת, שניתן לראוי לאבחן בעובר, כבר בחודשי ההריון הראשונים. מחובתו של רופא הנשים...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

הרופא לא הסביר על הבדיקות...

אלה העובדות: על רופא הנשים שמלווה הורים במהלך ההריון חלה החובה ליידע אותם, בכל מקרה, לגבי מגוון הבדיקות הגנטיות שזמינות עבורם והא...

קרא עוד

21 בספטמבר 2022

חשוב להכיר ולדעת: על בדיק...

רופא הנשים שמלווה את ההריון חייב להסביר להורים בכל מקרה על בדיקת האקסום, שהיא הבדיקה הרחבה והמדוייקת ביותר לצורך אבחון מוטציות גנ...

קרא עוד

18 באוקטובר 2022

תסמונת טרנר: אפשר וחשוב ל...

תסמונת טרנר הנה תסמונת גנטית הנובעת בשל חסר, חלקי או מלא, של כרומוזום X. ניתן לאבחן את התסמונת באמצעות בדיקה גנטית פשוטה בזמן ההר...

קרא עוד

02 בנובמבר 2022

אבחון מוקדם של פגיעה במבנ...

פגיעה במבנה התקין של כרומוזום X עלולה להוביל להתפתחותן של תסמונות גנטיות משמעותיות, ולכן חשוב להסביר להורים עד כמה חשוב לערוך בדי...

קרא עוד

27 בנובמבר 2022

הרופא חייב להסביר על בדיק...

חובתו של רופא הנשים להסביר להורים לעתיד על חשיבותה של בדיקת ה-NIPT בכל הריון ללא יוצא מן הכלל! המדובר בבדיקת דם של האם ההריונית, ...

קרא עוד

27 בנובמבר 2022

בדיקת NIPT במקום מי שפיר?...

אנחנו שומעים עוד ועוד קולות של נשים שהסבירו להן כי אפשר לעשות בדיקת דם פשוטה בהריון בשם NIPT והבדיקה הזאת מחליפה את בדיקת מי השפי...

קרא עוד

13 בדצמבר 2022

מוטציה דה נובו - מה משמעו...

מוטציות גנטיות דה נובו הנן תסמונות גנטיות שמתפתחות לראשונה בעובר, במהלך ההריון, ולכן ניתן לאבחן אותן רק במהלך ההריון ובאמצעות בדי...

קרא עוד

05 במרץ 2023

בדיקת מי שפיר: כל הורה חי...

רופא הנשים המלווה את ההורים במהלך ההריון חייב להסביר, בכל הריון ללא יוצא מן הכלל, על החשיבות הרבה שבבדיקת מי שפיר על מנת שההורים ...

קרא עוד

פניה לעורך דין

עורכי הדין שלנו עומדים לרשותך בכל שאלה ובכל מקרה של חשש מרשלנות רפואית:

אני רוצה להתייעץ >>

טלפון: 03-381-2222

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 36